Quan fem els tests ràpids d’antigen per a diagnosticar una infecció per coronavirus?

24 setembre, 2020
Posted in General
24 setembre, 2020 Paido Salut Infantil

” és un virus” , ” no cal fer res”,  “no cal que el portis, de moment tractament simptomàtic”  Aquestes frases ens les heu sentit dir als pediatres moltes vegades…. Com sabeu aquest any tot ha canviat. Els símptomes comuns de les infeccions víriques respiratòries, que tant freqüentment tenen els nostres infants, poden correspondre també a una infecció pel SARS-CoV-2, el coronavirus, i per tant arribar a un diagnòstic de certesa és important de cara a poder aturar la transmissió del virus. Es tracta d’una qüestió de salut pública.

Es per això que en aquest context, aquest curs escolar serà complicat. Mocs i tos, febre i diarrea, febre i tos, tos i mal de cap…agafeu aquests símptomes i combineu-los com vulgueu que en qualsevol d’aquests cassos s’haurà de visitar a l’infant per poder valorar la possibilitat que es tracti d’una infecció per coronavirus.

Amb les proves ràpides que detecten un antigen del SARS-CoV-2 podem diagnosticar una infecció per coronavirus a la mateixa consulta de pediatria.

Aquestes proves detecten una proteïna del virus ( que es diu antigen ) en una persona que té símptomes de la malaltia.  Es fan de manera senzilla i donen el resultat en 15 minuts.

La mostra s’agafa de la mateixa manera que es fa un test PCR, amb un escovilló a nivell nasofaringe ( la part més profunda del nas).

Si la prova d’antigen dóna un resultat positiu es confirma la infecció per coronavirus. Si el pacient a qui fem la prova té pocs símptomes i el resultat de la prova és negatiu, cal anar en compte doncs pot tractar-se d’un fals negatiu i el vostre pediatre us dirà el següent pas.

Es per això que és important agafar la mostra dins del temps que es considera que el malalt té més càrrega viral. S’estima que aquest temps és entre els 2 dies anteriors a l’aparició dels símptomes i fins a 5 dies després de l’inici dels símptomes.

Actualment l’Organització Mundial de la Salut recomanen el seu ús en persones amb símptomes o en contactes estrets.

Es pot fer en qualsevol moment?

A la consulta de pediatria s’han establert unes franges horàries per a poder visitar amb seguretat nens sans i nens amb símptomes de malaltia, pel que és important que parlis abans amb el teu pediatr@ o infermera. Per aquest mateix motiu, si veniu a una revisió concertada fa temps i el nen o nena aquell mateix dia està malalt aviseu-nos.

Recordeu també que si no us podem atendre a la consulta us podran visitar els pediatres del nostre equip que treballen al Servei d’Urgències de l’Hospital Dexeus, on també us podran fer les proves necessàries.

I recordeu: Higiene de Mans + Distància de Seguretat + Mascareta, i, si veniu a la consulta Puntualitat i Un Sol Acompanyant

, , , , , , , ,

Ens trobaràs a: